apie mus

darbai

aptarnavimas

pardavimas

Classes Library

Business Plans

Exchange Students

Global Influence

Communication

Legal Agreement

HomeBūstasGamtos pažaboti neįmanoma: ką daryti dingus elektrai?

Gamtos pažaboti neįmanoma: ką daryti dingus elektrai?

Nors bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vystomos technologijos užtikrina, kad maždaug 2 iš 3 gedimų elektros skirstymo tinkle būtų pašalinami nuotoliniu būdu, mechaniniu būdu pažeistų tinklų atstatymas gali užtrukti ilgėliau. Visiškai eliminuoti žmogaus veiklos ar gamtos stichijų sukeltų pažeidimų neįmanoma, tad ką daryti dingus elektrai?

„Siekiant kuo greičiau pašalinti elektros tiekimo sutrikimus, gyventojams labai svarbu žinoti, į ką kreiptis dėl konkretaus gedimo. Neretai gyventojai bando susisiekti su savo elektros tiekėju – įmone, iš kurios gauna sąskaitas už savo suvartotą elektrą. Tačiau, priklausomai nuo to, kurioje tinklo vietoje atsirado gedimas, kartais reikėtų kreiptis į ESO arba į daugiabučio namo administratorių ar privačias paslaugas teikiantį elektriką“, – sako ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas.

Kaip suprasti, į ką kreiptis?

Ganėtinai dažnai gedimai įvyksta individualaus ar daugiabučio namo vidaus tinkle – laiptinėje, kituose daugiabučio įrenginiuose. Šių priežiūra rūpinasi patys namo savininkai.

„Norėdami įsitikinti, ar gedimas – ne namo viduje, pažiūrėkite per langus, ar pas kaimynus elektra yra, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose ar laiptinėje. Paaiškėjus, kad su elektros tiekimo sutrikimais susiduria tik jūsų namas ar laiptinė, reikėtų kreiptis į ūkį prižiūrintį asmenį – namą administruojančios įmonės atstovą, namo pirmininką ar elektriką“, – kalba P. Kalmantas.

Tačiau jei matyti, kad su elektros tiekimo sutrikimais susiduria ir gretimi namai, visas jų kvartalas ar net rajonas, reikėtų kreiptis į ESO. Sutrikimą patogiausia registruoti internetu adresu eso.lt/registruotigedima ar visą parą veikiančiu nemokamu trumpuoju telefonu 1852. Tačiau prieš tai verta patikrinti, ar sutrikimas jau nėra fiksuotas ir pažymėtas atjungimų žemėlapyje, kurį galima patikrinti eso.lt/zemelapis.

Kaip pasirengti ilgesniems sutrikimams?

Nedideli sisteminiai gedimai dėl automatizuotų sprendimų gali būti pašalinti per keletą minučių, tuo tarpu vienetinis fizinis tinklo pažeidimas aiškiai identifikuojamoje vietoje gali būti atstatytas per vidutiniškai per 100 minučių.

Tačiau siaučianti stichija, pavyzdžiui, gausus nuolatinis šlapias snygis gali nuolat vartyti medžius, laužyti jų šakas, taip pakartotinai pažeisdamas elektros tinklus. Tai ypač aktualu nutolusiose vietovėse. Tokiu atveju gedimų šalinimo trukmė priklauso nuo stichijos masto bei gedimų sudėtingumo.

„Sinoptikams prognozuojant audrą, smarkų snygį ar kitą intensyvų ir pavojingą meteorologinį reiškinį, svarbu užsitikrinti kuo didesnį savo ir savo turto saugumą bei būti pasirengus galimiems elektros tiekimo sutrikimams. Reikėtų vengti ėjimo į lauką ekstremaliomis oro sąlygomis, įsitikinti, kad namuose pakankama maisto ir geriamojo vandens, o mobilusis telefonas – pilnai įkrautas“, – atsargumo priemones vardija P. Kalmantas.

Pasak ESO atstovo, gyvenant nutolusiose vietovėse verta pasirūpinti elektros generatoriumi. Siekiant išvengti sutrikimų, svarbu tinkamai prižiūrėti ir genėti medžius savo sklype, kad želdinių šakos prie elektros laidų, priklausomai nuo konkrečios linijos įtampos, nepriartėtų arčiau kaip 1–4 metrus.

Paulius Kalmantas
Ryšių su visuomene komunikacijos projektų vadovas

- Reklama -spot_img

Naujienos