apie mus

darbai

aptarnavimas

pardavimas

Classes Library

Business Plans

Exchange Students

Global Influence

Communication

Legal Agreement

HomePatarimaiVidinio SEO ir raktažodžių naudojimo patarimai

Vidinio SEO ir raktažodžių naudojimo patarimai

Tadas Ukrinas

Nepriklausomai nuo to, ar jau dirbate, gyvenate ir kvėpuojate internetu, ar dar tik ruošiatės kurti savo internetinę svetainę, tikriausiai girdėjote vieną magišką terminą – SEO. SEO reiškia optimizavimą paieškos sistemoms ir daugelio yra laikomas tam tikru manipuliaciniu metodu, galinčiu turėti įtakos tam, kaip paieškos sistemos reitinguoja svetaines. Tačiau tik iš dalies tai yra teisinga.

Iš tiesų optimizavimas įvairioms paieškos sistemoms (pvz., „Google“, „Bing“, „Yahoo“), jei jis atliekamas gerai, gali pagerinti svetainės matomumą SERP (paieškos sistemų rezultatų puslapiuose). Tačiau šiais laikais SEO nebėra susijęs su klastingais metodais, kuriais siekiama apgauti paieškos sistemas ir jų naudotojus.

Tiesą sakant, „Google“ taip dažnai atnaujina savo algoritmus todėl, kad nori užtikrinti, jog svetainių savininkai kasdien taikytų tik gerą SEO praktiką, patariama ohwgu.lt interneto svetainėje. Tinkami metodai yra tie, kurie ne tik padeda tinklalapiui užimti aukštesnę poziciją, bet visų pirma tie, kurie padeda žmonėms be vargo rasti reikiamą informaciją. SEO pasaulyje juos vadiname „baltosios kepurės“ (angl. „White Hat“) metodais.

Kitaip tariant, SEO čia yra tam, kad tarnautų ne tik jums – svetainės savininkui, tinklaraštininkui, verslininkui, bet visų pirma naudotojui, kuris kartu yra ir potencialus jūsų lankytojas, sekėjas, laimingas klientas ir atsidavęs prekės ženklo šalininkas.

Pradėkite savo SEO nuotykį

Egzistuoja labai daug skirtingų patarimų, kuriuos galima pasitelkti optimizuojant savo svetainę paieškos sistemoms, todėl šiandien jums atrinkome keletą SEO patarimų, susijusių su vidiniu SEO ir raktažodžių pasirinkimu bei jų tinkamu naudojimu. Pradėdami nuo nedidelių ir lengvai įgyvendinamų patobulinimų, turinčių įtakos jūsų svetainės SEO, galiausiai galėsite pereiti ir prie sudėtingesnių SEO sprendimų, kurie taip pat tiesiogiai prisidės prie jūsų svetainės pozicijų gerinimo. Tuo tarpu įgyvendindami šiuos patarimus nepamirškite, kad geriausi jūsų SEO strategijos palydovai bus atkaklumas ir nuoseklumas optimizuojant svetainę!

Pasirūpinkite, kad svetainės struktūra būtų aiški, intuityvi ir atnaujinta

Svetainės architektūra ir navigacija yra labai svarbi tiek SEO, tiek lankytojams. Paieškos sistemos, norėdamos rasti ir indeksuoti puslapius, keliauja per nuorodų struktūrą. Jei jūsų svetainės struktūra gera, visus puslapius ir polapius paieškos sistemų robotai lengvai suras ir indeksuos.

Be to, intuityvi navigacija bus naudinga jūsų lankytojams, nes padės jiems rasti tai, ko jie atėjo, per kuo trumpesnį laiką. „Trijų paspaudimų taisyklė“ sako, kad bet kokią informaciją svetainėje naudotojas turėtų rasti ne daugiau kaip trimis paspaudimais. Būtent taip turėtumėte ją planuoti.

Į puslapio URL įtraukite vieną pagrindinį raktažodį

Jūsų svetainės puslapiai gali būti optimizuoti daugeliui skirtingų raktažodžių. Tačiau, kai yra kalbama apie konkretų puslapį, geriausia yra didžiausią dėmesį sutelkti tik į vieną raktinę frazę ir įtraukti ją tiesiogiai į URL adresą. Verta paminėti, kad url adresas ir svetainės domeno adresas yra skirtinti dalykai. Domeno adresas gali būti naudojamas kaip prekinis ženklas ir iš pirmo žvilgsnio neturėti nieko bendro su siūloma preke ar paslauga. Geras to pavyzdys yra pats google.com domenas. Tas pats galioja ir https://bveoy.lt/ domeno adresui, kuomet iš paties domeno sunku suprasti koks bus svetainės turinys.

URL adresuose vietoj pabraukimų (_) naudokite brūkšnelius (-)

Kai URL pavadinime žodžiams atskirti naudojate pabraukimus, „Google“ juos perskaitys kaip vieną žodį. Tai reiškia, kad geriausia_seo_praktika paieškos robotai traktuos kaip „geriausiaseopraktika“. Šį žodį sunku perskaityti, tiesa?

Pasirinkite statinį URL adresą, o ne dinaminį

Yra dviejų tipų žiniatinklio adresai: statiniai ir dinaminiai.

  • Statinis URL adresas atrodo taip: Jūsų domeno pavadinimas.com/category/geriausia-seo-praktika
  • Dinaminis gali atrodyti taip: Jūsų domeno pavadinimas.com/category/?p=028705

Nors paieškos sistemos lengvai supranta abu URL, žmonėms dinaminiai URL yra visiškai neįskaitomi. Pavyzdžiui, jei turite tinklaraštį „WordPress“ sistemoje, galite matyti, kad numatytasis konkretaus įrašo URL adresas yra dinaminis.

Kai spustelėsite mygtuką „Publikuoti‘, „WordPress“ jį automatiškai konvertuos į statinį adresą. Tačiau jis iš tinklaraščio pavadinimo parinks atsitiktinius raktinius žodžius. SEO požiūriu būtų geriau, jei URL pavadinimą redaguotumėte patys. URL adresas turi būti trumpas, aprašomasis ir tinkamas.

Lankytojas turėtų iš pirmo žvilgsnio suprasti, apie ką kalbama konkrečioje svetainėje. Jei nuspręsite patys redaguoti URL adresą, ne tik dirbsite raktažodžių optimizavimo naudai, bet ir padėsite naudotojui lengviau suprasti, ką jis gali rasti konkrečioje svetainėje. Taip šiek tiek palengvinsite ieškotojo gyvenimą.

Kiekvienam svetainės puslapiui sukurkite patrauklią pavadinimo žymą

Pavadinimo žyma apibūdina, apie ką yra jūsų puslapis. Tai vienas trumpas sakinys, kuriuo apibūdinate kiekvieną savo svetainės puslapį. Ji bus rodoma keliose vietose, pavyzdžiui: SERP, socialinėje žiniasklaidoje, išoriniuose puslapiuose ir naršyklėse.

Jis turėtų būti trumpas, įtaigus ir pakankamai originalus, kad atkreiptų dėmesį tų žmonių, kurie yra jūsų tikslinė auditorija. Taip, tai reiškia, kad turėtumėte kalbėti jų kalba ir pateikti savo svetainę taip, kad ji jiems būtų patraukli.

Naudokite meta aprašymą, kad geriau pristatytumėte savo prekės ženklą

Meta aprašymas – tai trumpa pastraipa, rodoma po antraštine žyma SERP. Meta aprašymas suteikia jums galimybę pristatyti savo prekės ženklą prieš paieškos vartotojui apsilankant jūsų svetainėje ir iš tikrųjų pamatant jūsų siūlomus produktus. Optimalus meta aprašymo ilgis yra 150-160 ženklų.

Nepamirškite visiems paveikslėliams naudoti ALT atributų

Paieškos sistemos neskaito paveikslėlių, o skaito ALT tekstą. Turėtumėte naudoti ALT atributą, kad padėtumėte paieškos sistemų robotams geriau suprasti paveikslėlio reikšmę ir ką jis vaizduoja. Žinoma, gerai naudoti tikslines raktines frazes, kuriomis siekiate apibūdinti vaizdus pačiame tinklalapyje. Kad ir kokią TVS (turinio valdymo sistemą) naudojate, kiekvieną kartą įkeldami vaizdą turėsite galimybę jį optimizuoti naudodami tinkamus raktažodžius. Tai padaryti yra labai paprasta.

Raskite jums tinkamus raktažodžius

SEO optimizavimas iš esmės pagrįstas raktažodžiais. Kaip rašoma LGWSD svetainėje – geros SEO strategijos raktas – išsiaiškinti, kokius žodžius naudotojai įveda į paieškos sistemos laukelį, kai ieško tokių svetainių kaip jūsų. Turėdami atitinkamų raktažodžių sąrašą, būsite pusiaukelėje.

Vienas (ir labiausiai paplitęs) būdas atlikti raktinių žodžių tyrimą – naudoti „Google Keyword Planner“. Šiuo nemokamu įrankiu gali naudotis visi, turintys „Google Ads“ paskyrą, kuri taip pat yra nemokama. Sukūrę paskyrą ir pateikę daugiau informacijos apie savo svetainę, gausite raktažodžių pasiūlymų sąrašą.

Jūsų užduotis – iš sąrašo pasirinkti tinkamiausias raktažodžių frazes. Tačiau taip pat svarbu, kad tie raktažodžiai būtų populiarūs tarp naudotojų (turėtų palyginti didelį vidutinį mėnesio paieškų skaičių). Galiausiai, jos turėtų būti vidutinės arba mažos konkurencijos (nedaug svetainių stengiasi optimizuoti šiuos raktažodžius).

Tai lengva tik teoriškai. Sudėtingiausia „Google Keyword Planner“ dalis yra ta, kad jis rodo raktažodžių apytikslį vidutinės konkurencijos lygį tarp mokamų skelbimų. Kai kalbama apie organinių rezultatų konkurenciją, bus visiškai kitaip. Taigi, geriausia idėja – naudoti papildomus (ir paprastai mokamus) įrankius, kad sužinotumėte tikrąjį raktažodžio sudėtingumo rodiklį. Vis dėlto „Google Keyword Planner“ yra geras pradinis raktažodžių tyrimo taškas. Juolab, kad „Google Keyword Planner“ naudotis yra labai nesudėtinga.

Vienu metu maišykite skirtingų tipų raktažodžius

Iš esmės yra trys pagrindiniai raktažodžių tipai: bendrieji, plačiojo atitikmens ir ilgieji raktažodžiai. Kiekvienas iš jų pritraukia šiek tiek skirtingo tipo ir kiekio srautą. Saugiausia ir veiksmingiausia strategija – maišyti šių tipų raktažodžius, kad gautumėte įvairaus srauto.

Bendrieji raktažodžiai yra nekonkretūs ir labai bendri terminai, pvz.: „turinio rinkodara“ arba „seo paslaugos“. Tokie terminai suteikia tikrai nemažą srautą, kuris kartu nėra labai tikslingas. Bendriniai raktažodžiai taip pat yra labai konkurencingi.

Plataus atitikimo raktažodžiai paprastai užtikrina gerą srauto apimties ir jo svarbos svetainei pusiausvyrą. Jie gali skambėti taip: „techninio SEO paslaugos“ arba „turinio rinkodaros strategija“. Pagal šias frazes gaunamas srautas bus tikslingesnis, o tai reiškia, kad apsilankę žmonės greičiausiai taps jūsų būsimais klientais ir sekėjais.

Ilgieji raktažodžiai – tai ilgos frazės (tai gali būti net ištisi sakiniai), kurias žmonės įveda į paieškos laukelį. „Kaip parengti turinio rinkodaros strategiją“ arba „kaip patiems atlikti svetainės vidinį SEO“ yra „long tail“ raktažodžių pavyzdžiai. Jie nepritrauks didelio lankytojų srauto į jūsų svetainę, tačiau lankytojai, kuriuos jie jums atves, greičiausiai taps jūsų klientais arba atliks kitą jums aktualų veiksmą.

Nepamirškite į raktažodžius įtraukti vietos

Taip optimizuosite savo svetainę ir verslą tiek vietinei paieškai, tiek vietiniams klientams. Pavyzdžiui, jei siūlote turinio rinkodaros paslaugas ir esate įsikūrę Vilniuje, gerai, kad apie tai praneštumėte savo potencialiems klientams ir įrašytumėte tokią akivaizdžią raktinę frazę, pvz.: „turinio rinkodaros paslaugos Vilniuje“. Be to, tokiais tiksliniais raktažodžiais turėtų būti paremti ir jūsų naudojami anchor tekstai – tiek, kai kalbama apie vidinį turinį, tiek ir tuomet, kai kalbama apie išorinio turinio sklaidą.

Raktažodžius naudokite antraštėse, paantraštėse ir anchor tekstuose

Ne kiekvienoje svetainės vietoje jūsų raktinės frazės bus vienodai matomos ir turės tokią pačią SEO galią. Turinio struktūroje geriausios vietos raktažodžiams įterpti yra antraštės, paantraštės, paryškintos teksto dalys ir anchor tekstai.

Ir tiesą sakant, visuomet labai didelis dėmesys turėtų būti skiriamas aktyviems raktažodžiams, kurie ir yra “anchor” arba lietuviškai – inkariniai tekstai. Inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose negali būti nuvertinta. Būtent inkariniai tekstai atgalinėse nuorodose padės vartotojams lengviau suprasti, ko jie gali tikėtis, jei spustelės nuorodą, tačiau tikslingi inkariniai tekstai taip pat taps ir labai veiksmingomis priemonėmis siekiant aukštesnių pozicijų paieškoje, nes paieškos sistemų algoritmai į tai atsižvelgia vertindami svetaines. Tam, kad vartotojui būtų aiškiau kur jis yra nukreipiamas, prie inkarinio teksto galima naudoti ir svetainės pavadinimą. Pavyzdžiui jei vartotoją nukreipiame į interneto svetainę fhnka.lt, o mūsų norimas naudoti inkarinis tekstas yra “inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose”, tuomet kaip inkarinį tekstą galime pasirinkti – fhnka inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose.

Natūraliai naudokite raktažodžius visame puslapio turinyje

Jie turėtų derėti prie konteksto. Jei persistengsite ir į turinį prigrūsite per daug raktinių frazių, tinklalapis atrodys neprofesionaliai ir bus nepatrauklus tiek naudotojams, tiek paieškos sistemoms. Dėl raktinių žodžių perpildymo vartotojai patirs neigiamą patirtį ir neabejotinai nukentės jūsų svetainės pozicijos.

Optimizuokite visus vaizdus naudodami tinkamus raktinius žodžius

Nepamirškite naudoti raktinių žodžių ne tik visame svetainės turinyje, bet ir paveikslėlio aprašyme. Taip pat manoma, kad gera praktika yra naudoti tokius žodžius kaip: „vaizdas“, „nuotrauka“, „paveikslėlis“ kartu su pasirinktu raktažodžiu aprašant paveikslėlį ALT atributu.

Pradėję vykdyti SEO, stebėkite visų savo raktažodžių rezultatus

Jei neseksite savo svetainės pozicijų ir nežinosite, kaip tam tikri raktažodžiai veikia jūsų pozicijas SERP, galite tiesiog apskritai nustoti vykdyti SEO. Svetainės optimizavimas yra ilgalaikis procesas, kurį vykdant reikia atidžiai sekti visas savo pastangas. Kalbant apie raktinius žodžius, turite žinoti, kurie iš jų veikia jūsų pozicijas. Be to, jūsų pasirinkti raktažodžiai ir naudojami anchor tekstai turi būti tikslingi ir gerai besikonvertuojantys, kadangi jūs norite ne tik didesnio srauto, tačiau taip pat norite, jog didesnis srautas būtų tikslinis ir padedantis jums pasiekti teigiamus rezultatus.

Pabaigai

Tikimės, kad šie patarimai bus gera pradžia siekiant, kad jūsų buvimas internete taptų labiau matomas ir patogus naudotojams. Jei jau pradėjote savo SEO nuotykį, pirmiau pateiktus patarimus galite laikyti kontroliniu sąrašu, kuris padės lengviau vykdyti savo svetainės optimizaciją.

- Reklama -spot_img

Naujienos